1. Algemene voorwaarden

Datum van laatste herziening: 07/10/2024

Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld in het Frans. Als u geen Frans begrijpt, neem dan contact op met TAXIS VERTS (via cc@taxis.be) voordat u de toepassing van onze algemene voorwaarden accepteert om een vertaling of uitleg in het Engels te ontvangen. Door de toepassing van onze algemene voorwaarden te aanvaarden, verklaart u dat u Frans begrijpt.
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld in Het Frans. Indien u daartoe niet bevoegd bent, neem dan contact op met TAXIS VERTS (via cc@taxis.be) voordat de aanvraag in elf andere landen wordt ingediend om een vertaling of uitleg in het Nederlands te ontvangen. Door toepassing van elf algemene voorwaarden te aanvaarden, verklaart u Frans te begrijpen.

1.1 Voordelen

Taxi Radio Bruxellois SA is een telefooncentrale, wat betekent dat ze een vervoerder (deksel) verbindt met een klant.

Taxi Radio Bruxellois is met name gespecialiseerd in het vervoer van personen en het snelle vervoer over de weg van brieven en kleine pakketten.

1.2 Prijzen

Onze prijzen zijn inclusief btw.

Elke klacht met betrekking tot de prijs moet binnen acht dagen na de datum van de factureuur worden ingediend. De klant blijft altijd verantwoordelijk voor de betaling, zelfs als hij ons heeft opgedragen de transportprijs bij de ontvanger of een andere derde partij te innen. Naast de prijs van het vervoer zijn er alle kosten en bijkomende kosten die over het algemeen van welke aard dan ook zijn, opslag, extra wachttijd, omleiding, bijkomende extra's zoals parkeerkosten, tolgelden, enz... niet voorbehouden of uitzonderlijk.

1.2.1 Betaling

Onze facturen zijn contant betaalbaar en bevatten automatisch een rente tegen het wettelijke tarief, verhoogd met 2%. Bij uitblijven van betaling na een ingebrekestelling is ook een bedrag gelijk aan 15% van het gefactureerde bedrag verschuldigd als een forfaitaire vergoeding met een minimum van €50 ter dekking van commerciële schade en administratieve kosten.

Je moet er rekening mee houden dat je voor bepaalde diensten grote bedragen moet betalen. Aan de andere kant rekenen we 5%, 10%, 15% van de kosten van uw factuur voor al onze diensten met betrekking tot de commerciële formule.

1.2.1.1 Creditcardbetalingen

Wanneer een nieuwe creditcard wordt toegevoegd, wordt automatisch een testtransactie van EUR 1,00 verwerkt om de kaart te valideren. Ook deze transactie wordt automatisch uitgevoerd.

Voor elke racereservering gekoppeld aan een betaling met een creditcard autoriseren we een bedrag gelijk aan 20% van het bedrag van de race met een minimum van EUR 5,00. Deze autorisatie wordt enerzijds gebruikt om ervoor te zorgen dat er voldoende saldo op de kaart staat om de race uit te voeren en anderzijds om eventuele extra kosten te dekken, zoals vermeld in punt 1.2 Prijs.

1.2.1.2 Apple Pay-betalingen - Google Pay

Voor elke boeking die wordt gemaakt via Apple Pay of Google Pay, autoriseren wij u om 20% van de totale kosten van de boeking te betalen, met een minimum van EUR 5,00. Deze autorisatie wordt enerzijds gebruikt om ervoor te zorgen dat er voldoende saldo op de kaart staat om de race te voltooien en anderzijds om eventuele extra kosten te dekken, zoals vermeld in punt 1.2 Prijs.

1.2.1.3 Nieuwe taxiverordening

Naast de nieuwe overeenkomst van 21 oktober zijn er nog meer wijzigingen:

  • De minimumprijs van een race, ongeacht de bestemming, is €8.
  • Het zorgtarief: verhoogd van €2,40 (per dag) en €4,40 (per nacht) naar €2,60 (per dag) en €4,60 (per nacht)
  • Parkeerrit (stationstaxi): 2,30 €/km in de 19 gemeenten van Brussel en daarbuiten.
  • Race met reservering via een platform (straattaxi): prijsklasse die kan variëren van €1,50 per km tot maximaal €3,00.
  • Het wachttarief stijgt van €0,50 per minuut naar €0,60 per minuut.

1.2.1.4 Parkeerkosten op de luchthaven

Bij ophalen of afzetten op luchthavens brengen we naast de prijs van de reis parkeerkosten in rekening. Deze variëren afhankelijk van de totale wachttijd van de chauffeur op de luchthaven.

  • Brussels Airport Zaventem (BRU): Onze chauffeurs parkeren op P2, de actuele prijslijst is hier beschikbaar: https://brusselsairport.interparking.be/?parking=p2-economy
  • Brussels South Charleroi Airport (CRL): Onze chauffeurs parkeren bij de Parking Express, de actuele prijslijst is hier beschikbaar: https://www.brussels-charleroi-airport.com/fr/tarification-des-parkings

1.2.2 Bijzondere voorwaarden met betrekking tot de afwezigheid van de klant op het tijdstip dat is aangegeven op het ophaaladres.

Of het nu de besteller of de ontvanger is, in geval van afwezigheid van de klant op het afhaaladres, ofwel op het moment dat hij een vooruitbestelling plaatst, ofwel op het moment dat de taxi op dit adres aankomt voor een onmiddellijke bestelling, zal de chauffeur een bepaalde periode gratis wachten, afhankelijk van de gekozen locatie en service (zie onderstaande tabel), tenzij er contractuele specifieke kenmerken zijn. Aan het einde van deze periode zal de chauffeur gevraagd worden om te controleren of het voertuig in orde is. Annuleringskosten in verband met deze afwezigheid kunnen vervolgens door Taxis Verts aan de besteller worden gefactureerd, met name voor reizen met betaling per bankkaart die is geregistreerd in de mobiele applicatie van Taxis Verts. Deze kosten zijn bedoeld om de chauffeur te vergoeden voor de reis die hij heeft gemaakt.

1.2.2.1. Annulering in de Brusselse zakenregio

Als de pick-up plaatsvindt in onze Brussels Activity Zone (zie onderstaande kaart en met uitzondering van Brussels National Airport [BRU]), en als de chauffeur nog onderweg is, dan worden de volgende kosten in rekening gebracht op basis van twee voorwaarden. De eerste is hoe lang de chauffeur onderweg is naar herstel. De tweede is de geschatte aankomsttijd van de chauffeur op de ophaallocatie (PEc). Als aan beide voorwaarden is voldaan, worden annuleringskosten in rekening gebracht.

Als de chauffeur al is opgehaald en de klant niet op de ophaallocatie is, kan de chauffeur de reservering annuleren na de gratis wachttijd, afhankelijk van de geselecteerde service. De wachttijd wordt toegevoegd aan de bovenstaande kosten wanneer de reservering wordt geannuleerd.

1.2.2.2. Annulering buiten de Brusselse zakenregio

Als de pick-up zich buiten de Brusselse zakenzone bevindt (zie onderstaande kaart), worden naderingskosten in rekening gebracht als de chauffeur minstens drie minuten onderweg is geweest en nog niet op de ophaallocatie is aangekomen, afhankelijk van of het een ASAP- of een pre-boeking is. Het bedrag van deze vergoedingen is een percentage van de totale benaderingskosten dat overeenkomt met de totale afstand tussen het centrum van de Brusselse zakenwijk en de zorgplaats vermenigvuldigd met de benaderingskosten, afhankelijk van de dienst. Dit percentage is gebaseerd op hoe lang de chauffeur heeft gereisd in vergelijking met de totale tijd die de chauffeur naar de ophaallocatie zou hebben moeten reizen.

Als de chauffeur al is opgehaald en de klant niet op de ophaallocatie is, kan de chauffeur de reservering annuleren na de gratis wachttijd, afhankelijk van de geselecteerde service. De wachttijd wordt toegevoegd aan de bovenstaande kosten wanneer de reservering wordt geannuleerd.

1.2.2.3. Annuleringskosten op de luchthaven Brussel-Nationaal (BRU)

Voor annuleringen op de luchthaven Brussel-Nationaal worden aparte kosten in rekening gebracht, deze kosten worden toegepast zodra de chauffeur onderweg is naar de PEc:

Als deze afwezigheid wordt betwist, kan de klant contact opnemen met de klantenservice van Taxis Verts, die zal onderzoeken of het verzoek in aanmerking komt".

1.2.3 Speciale voorwaarden voor gegarandeerde vaste prijzen

De geschatte prijs van de reis wordt door de mobiele applicatie aangegeven voordat wordt besteld in de vorm van een prijsklasse. Deze schatting komt overeen met de normale verkeersomstandigheden en houdt geen rekening met de gevaren die duur van de race aanzienlijk kunnen verlengen. Dit betekent in alle opzichten dat Taxis Verts steeds meer betrokken raakt.

Om deze gevaren te vermijden, biedt Taxis Verts een service genaamd "gegarandeerde vaste prijzen", waarmee u kunt profiteren van een gegarandeerde prijs. Als u het gebruik van de dienst "gegarandeerde vaste prijzen" accepteert, gaat u akkoord met de aangeboden prijs, waarbij Taxis Verts zorgt voor het mogelijke verschil tussen de vaste prijs en de meterprijs, als onderdeel van de centrale reserveringsdienst.

De gegarandeerde vaste prijs kan niet worden toegepast in de volgende gevallen:

  • Meer dan 2 minuten wachten op de chauffeur voordat je wordt opgehaald.
  • Tijdens de race is extra wachttijd vereist.
  • Wijziging van bestemming aangevraagd bij de chauffeur tijdens de reis.
  • Omleiding aangevraagd bij de chauffeur tijdens de reis

1.2.4 Speciale voorwaarden voor onze taxi- en pakketvouchers

Bestelformulieren met cheques worden alleen gebruikt om de chauffeur de prijs van taxiritten te betalen, evenals de prijs voor het vervoer van pakketten of bij ons bestelde post. Ze kunnen nooit worden gebruikt voor leningen en kleingeld kan niet worden geretourneerd bij levering. De loutere registratie van de af te schrijven bedragen is voldoende als bewijs en de bestelling hoeft niet te worden ondertekend. Het kan voor elke drager worden gebruikt.

De aangeslotene is verantwoordelijk voor het gebruik van de cheques waarop hij recht heeft, ook in het geval van een claim. Chequeboekjes zijn beschikbaar in het Engels en Frans en zijn gebaseerd op de bedragen en tussenpozen. Bij het gebruik van open overzichten kunnen op elk moment nieuwe formules worden toegevoegd en we zorgen ervoor dat je geen fouten maakt in de manier waarop je ze gebruikt. De betaalde garantie, die geen rente draagt, wordt nooit gebruikt om de afschriften te betalen, behalve in geval van annulering, waarbij onmiddellijk de resterende blanco formulieren worden bezorgd.

De T.R.B. behoudt zich het recht voor om het lidmaatschap op elk moment en zonder opgaaf van reden te beëindigen, maar door de garantie of het saldo ervan terug te betalen in geval van niet-betaling. Als het lidmaatschap wordt beëindigd, verbindt de aangeslotene zich niet alleen om de cheques die nog in zijn bezit zijn, niet langer te gebruiken, maar deze ook onmiddellijk per aangetekende post terug te geven aan de T.De T.R.B. heeft het recht om een bijdrage in rekening te brengen die overeenkomt met 2,5% van het bedrag van de afschriften met een minimum forfait van €15 voor de factureringskosten.

1.2.5 Bijzondere voorwaarden voor het vervoer van goederen

1.2.5.0 Definitie

Vervoer van spullen: elk object dat aan deze overeenkomsten voldoet. Het vervoer van goederen staat in contrast met het vervoer van personen die een ander type voertuig, diensten en btw nodig hebben.

Pakket: elk object dat wordt vervoerd, ongeacht de aard, vorm of gewicht, in overeenstemming met de hierin toegestane lijst.

Klant: De klant is elke rechtspersoon of natuurlijke persoon die een bestelling plaatst bij onze diensten.

1.2.5.1 Modaliteit

Elk transport van goederen (hierna "pakket" genoemd) dat aan onze diensten wordt toevertrouwd, moet door de klant leesbaar worden geëtiketteerd en de volledige contactgegevens van de afzender en de ontvanger vermelden. Elke verpakking moet afzonderlijk worden geëtiketteerd.

De inhoud van de pakketten moet door de klant worden verpakt en beschermd en zodanig zijn dat ze bestand zijn tegen normale hanterings- en transportactiviteiten, rekening houdend met hun aard. De klant aanvaardt dat de inhoud van de pakketten niet door onze chauffeurs wordt gecontroleerd bij het ophalen en dat er geen geschil zal ontstaan over de staat waarin ze worden afgeleverd, met uitzondering van een pakket dat zichtbaar en zwaar beschadigd is. De klant ziet af van het recht om eventuele schade te claimen voor beschadigde inhoud van de verpakking.

Het is ten strengste verboden om bepaalde artikelen mee te nemen in de pakketten die zijn vermeld in artikel 1.2.5.3 van deze verordening. De klant wordt op de hoogte gebracht en is als enige verantwoordelijk voor de gevolgen in geval van niet-naleving.

1.2.5.2 Verantwoordelijkheid

De verantwoordelijkheid van Taxis Verts is beperkt tot het vinden van een bezorger of, in voorkomend geval, tot het binnen een redelijke termijn informeren van de klant dat er geen bezorger kon worden gevonden. Taxis Verts kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden in geval van schade aan en/of verlies van de goederen of in geval van schade veroorzaakt door de goederen.

Wanneer een CMR-overeenkomst van toepassing is (op uitdrukkelijk verzoek van de klant) bedraagt de maximale vergoeding die ons bedrijf verschuldigd is in geval van aansprakelijkheid 8,33 D.T.S per kg ontbrekend of beschadigd brutogewicht. Er is geen vergoeding verschuldigd voor eventuele schade die is geleden als gevolg van de onbeschikbaarheid en/of het verlies van klanten en/of voor enige indirecte schade van welke aard dan ook.

1.2.5.3 Goederen die niet mogen worden vervoerd

a. Onze diensten mogen in geen geval worden gebruikt voor het vervoer van gevaarlijke goederen (zoals bedoeld in de regelgeving die van toepassing is op het vervoer van gevaarlijke producten, waaronder de ADR, CMR, de IMDG-code) en andere goederen waarvoor een vergunning vereist is.

B. Het is met name verboden om via onze diensten te vervoeren (niet-uitputtende lijst):

  • Illegale producten zoals drugs, verdovende middelen en psychotrope stoffen;
  • Voorwerpen, geschriften of stoffen in het algemeen waarvan de import, export, productie, circulatie, distributie, gebruik, bezit, verkoop of transport bij wet verboden zijn;
  • Voorwerpen die door hun vorm, aard of verpakking een gevaar kunnen vormen voor personen, of die andere pakketten, de apparatuur van de bezorger of goederen (inclusief pakketten) van derden kunnen beschadigen of besmetten;
  • Chemische producten, explosieve, brandbare of radioactieve stoffen, besmettelijke stoffen, vast kooldioxide (droogijs) of andere stoffen die een gevaar kunnen vormen;
  • Besmettelijke stoffen, levende dieren (behalve gewonde vogels die in een kartonnen doos met gaten worden vervoerd), dode dieren of parasieten;
  • Objecten met externe aantekeningen die in strijd zijn met de openbare orde of de goede zeden;
  • Wapens, de essentiële onderdelen van wapens en munitie, nepwapens, messen, zwaarden, dolken, ... ;
  • Gassen onder druk, giftige of corrosieve stoffen, merkstoffen en organische peroxiden;

c. Verse producten

Het vervoer van verse producten is alleen mogelijk door te voldoen aan de wettelijke bewaartemperaturen van te koelen levensmiddelen of diepgevroren producten, die gegarandeerd moeten worden, of dat nu in een gekoeld voertuig is of, bij gebrek daaraan, in gekoelde dozen, geïsoleerde zakken/bakken met ijspakken,...

In het geval dat een koelvoertuig niet beschikbaar is, wordt de klant hiervan op de hoogte gesteld.

Als de klant toch levensmiddelen door ons wil vervoeren, moet hij de pakketten voorzien van gekoelde dozen, geïsoleerde zakken/bakken met ijspakken en op elk moment temperatuurmeting mogelijk maken.

Opslagtemperaturen:

De Afsca voorziet dat voor de Hot Chain: de minimale veilige temperatuur voor de hete keten is minstens 60° C.

En voor de koudeketen: de maximale veilige temperatuur voor de koudeketen is 7°C.

De klant is als enige verantwoordelijk voor de naleving van de warme en/of koude keten en de.AFSCA-regels. Taxis Verts wijst elke verantwoordelijkheid af in geval van inspecttie of verslechtering van de vervoerde levensmiddelen door nalatigheid van de klant.

D. De klant is verantwoordelijk voor alle gevolgen en schade die Taxis Verts, de Bezorger of derden lijden als gevolg van de niet-naleving van deze Algemene Voorwaarden en de geldende reglementen, zelfs als hij Taxis Verts en de Bezorger op de hoogte had gesteld van de aard van de Goederen. Green Taxis sluit elke verantwoordelijkheid met betrekking tot de aard van de goederen uit. De aanvrager erkent uitdrukkelijk dat hij op de hoogte is van deze uitsluiting van verantwoordelijkheid en aanvaardt deze.

1.2.5.4 Kosten in geval van annulering van een reis door de klant

a. Als de chauffeur nog niet op het ontmoetingspunt is:

In geval van levering "zo snel mogelijk" betaalt de klant die de reis annuleert de volgende annuleringskosten als er 10 tot 59 minuten zijn verstreken sinds de reservering is gemaakt:

  • Ophalen in Brussel Brussel (19 gemeenten): de vaste annuleringskosten zijn vastgesteld op €20 inclusief btw (plus wachttijd indien van toepassing)
  • Dekking buiten Brussel: annuleringskosten bedragen 50% van het bedrag van de reis (plus wachttijd indien van toepassing)

Als een reservering wordt gemaakt binnen 20 minuten na het tijdstip waarop het ticket is geboekt, zijn de volgende annuleringskosten van toepassing:

  • Ophalen in Brussel (19 gemeenten) de vaste annuleringskosten zijn vastgesteld op €15 inclusief btw (plus wachttijd indien van toepassing)
  • Dekking buiten Brussel: annuleringskosten bedragen 50% van het bedrag van de reis (plus wachttijd indien van toepassing)

B. Als de chauffeur het pakket al aan boord heeft: de annuleringskosten zijn de prijs van de reis (inclusief wachttijd indien van toepassing) plus 50%.

c. Als de levering op de bestemming onmogelijk is vanwege de klant (afwezigheid, verkeerd of ontoegankelijk adres, enz...) en het pakket moet worden achtergelaten bij het ophaalpunt: de annuleringskosten zijn de prijs van de reis (inclusief wachttijd indien van toepassing) plus 50%.

1.2.5.5 Opvolging van klachten

De klant kan een klacht uitsluitend per e-mail indienen op het adres cc@taxis.be

Taxis Verts stelt alles in het werk om zijn deadlines en verplichtingen na te komen. Het bedrijf kan een geval verantwoordelijk worden gehouden in geval van langere of niet gerespecteerde termijnen.

In het geval dat een klant een extra bètaoptie heeft en deze optie niet is gebruikt, kan de klant binnen een periode van 5 dagen na de betaaldatum per e-mail om annulering verzoeken.

Als een klant een directe levering bestelt die niet binnen een redelijke termijn kon worden uitgevoerd vanwege gevaren (bijv. weersomstandigheden, verkeersomstandigheden, enz.)

  • als de goederen niet bederfelijk zijn: de klant betaalt alleen het bezorgtarief gedurende de dag.
  • indien de goederen bederfelijk zijn: de goederen worden terugbetaald voor het bedrag van de CMR-verzekering, op voorwaarde dat de klant Taxis Verts op de hoogte heeft gesteld van de aard van de vervoerde producten op het moment van de boeking in overeenstemming met de voorwaarden van artikel 1.2.5.1 en 1.2.5.2

1.2.5.6 Voertuig vervuild en/of beschadigd door het vervoerde pakket

Als het voertuig om welke reden dan ook vervuild is door het vervoerde pakket, worden aan de klant schoonmaakkosten in rekening gebracht met een minimum van €150 inclusief btw plus €50 inclusief btw voor de tijd van de chauffeur tijdens de schoonmaakperiode.

1.2.5.7 Jurisdictieclausule

Elk geschil valt onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Brussel, Franstalige kamers.

Als de klant een bedrijf is, is alleen de ondernemingsrechtbank bevoegd. Alle Belgische wetgeving moet worden toegepast.

1.3 Extracontractuele aansprakelijkheid

Tenzij anders vereist, ziet elke partij af van de mogelijkheid om een vordering tot buitencontractuele aansprakelijkheid in te stellen tegen de andere partij en/of tegen de agenten van de andere partij (hulppersoon betekent elke natuurlijke of rechtspersoon die door een partij is aangesteld, debiteur van een contractuele verplichting, om deze verplichting geheel of gedeeltelijk na te komen, en die deze verplichting voor eigen rekening en in naam of voor rekening en op naam van de schuldenaar uitvoert).

Dit omvat: werknemers, onderaannemers, dienstverleners, administrateurs (de jure of de facto), vertegenwoordigers, zelfstandigen en anderen)). De hulppersonen van elk van de partijen zijn derden die profiteren van deze bepaling. Voor zover nodig bevestigen de partijen dat artikel 18 van de wet van 3 juli 1978 van toepassing blijft op het handelen van de werknemer.

2. Algemene boekingsvoorwaarden

Een "" voorschot "" taxiaanvraag bestaat uit de registratie door de TRB van deze aanvraag met de contactgegevens van de klant, min of meer lang voor het tijdstip van de reis." Dit is niet de reservering van een geïdentificeerde taxi, maar een door het bedrijf gepland taxionderzoek met prioriteit dat kort voor de geplande ophaaltijd wordt gestart.

Het verzoek van de klant wordt dus "opgeslagen" in onze centrale computer en ongeveer 15 minuten voor de door de klant opgegeven ophaaltijd selecteert het dispatchingsysteem een chauffeur met de gevraagde kenmerken uit de taxi's die zich het dichtst bij het adres van de klant bevinden en stuurt hem vervolgens de eerder geregistreerde contactgegevens van de klant die moeten worden afgehandeld.

In bepaalde uitzonderlijke situaties, als gevolg van externe omstandigheden (stakingen, druk verkeer tijdens de spits, weersomstandigheden, regen, sneeuw, enz.), kan er op het geplande tijdstip van verzending moeilijkheden ontstaan bij het vinden van een taxi die beschikbaar is in de gevraagde sector. Een onverwachte complicatie kan er ook voor zorgen dat de chauffeur niet op tijd toegang heeft tot de ophaallocatie. De T.R.B. kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele vertragingen, of nog minder voor de indirecte gevolgen ervan.

3. Vertrouwelijkheid

Wij garanderen de integriteit van alle informatie die aan ons wordt verstrekt. In overeenstemming met de wet (zie de website van het Belgisch Staatsblad) hebt u het recht op toegang tot de gegevens die op u betrekking hebben, evenals het recht om ze te wijzigen en te verwijderen.

4. Regels voor vertrouwelijkheid

Taxi Radio Bruxellois SA zet zich in voor de bescherming van de privacy van alle gebruikers die gebruik maken van haar diensten en ook van gebruikers die toegang hebben tot haar diensten via een van de mobiele applicaties van Taxis Vertset Collecto. Lees het onderstaande privacybeleid waarin wordt uitgelegd hoe we uw informatie gebruiken en beschermen. Door diensten op deze applicatie te bekijken en te bestellen, gaat u akkoord met het verzamelen, gebruiken en overdragen van informatie over u in overeenstemming met wat is vermeld in dit beleid.

4.1 Informatie die wij van u verzamelen

4,1,1

Wanneer uw account aanmaakt of wijzigigt in een van onze applicaties, een taxibestelling plaatst via de applicatie, contact opneemt met de klantenservice, of meer in het algemeen wanneer u met ons communiceert, wordt u mogelijk gevraagd om informatie over uzelf te verstrekken, waaronder uw naam, telefoonnummer, e-mailadres en postadres. We kunnen ook informatie over uw gebruik van de applicatie en informatie over u verstrekken via e-mails of post die u van ons ontvangt.

4,1,2

Door toegang te krijgen tot informatie en diensten van Taxis Verts via mobiele digitale middelen, zoals (niet-uitputtende lijst) een mobiele telefoon, tablet of andere apparaten/technologieën zoals bijvoorbeeld mobiele applicaties, is ook de verzameling en het gebruik van gegevens door Taxis Verts of Collecto zoals genoemd in dit privacybeleid van toepassing. We kunnen technische informatie verstrekken over je mobiele apparaat of over het gebruik van onze diensten met behulp van een mobiel apparaat, met inbegrip van de locatie van het apparaat en de gegevens en configuratie van het apparaat, de operator/besturingssysteem, met inbegrip van het apparaattype en verbindingstype, en IP-adressen.

Contactlijst: Als u toestemming geeft om toegang te krijgen tot uw contactpersonen op uw telefoon, wordt het delen van adresgegevens in het telefoonboek van uw mobiele apparaat ondersteund.

Tenzij u ervoor hebt gekozen anoniem te blijven via de instellingen van uw apparaat of platform, kunnen wij deze informatie automatisch verzamelen en gebruiken als u de service via uw mobiele apparaat (en) gebruikt.

4.2 Gebruik van uw informatie

4,2,1

Onze informatie is bedoeld om u in contact te brengen met de toepassing en om u in staat te stellen gebruik te maken van de door ons geleverde diensten. U kunt ook contact met ons opnemen over onze diensten. We willen de informatie die we verzamelen gebruiken en analyseren om onze activiteiten te controleren, rapporteren, analyseren en er verslag over uit te brengen, voor andere (statistische of analytische) doeleinden en om ons te helpen bij fraudepreventie. Geef uw klanten nooit en te nimmer informatie over het gebruik van uw gegevens in strijd met de bepalingen van deze privacyverklaring.

4,2,2

We kunnen u informatie verstrekken om u te helpen contact met ons op te nemen, om u informatie te verstrekken over onze diensten en om u te informeren over wijzigingen of updates van onze toepassingen of diensten.

4.3 Communicatie van uw informatie

4,3,1

De informatie die u ons verstrekt, wordt overgebracht naar en opgeslagen op onze servers.

4,3,2

We kunnen je alle informatie geven die je nodig hebt op het moment dat je erom vraagt, of op een later tijdstip:

  • Met chauffeurs om hen in staat te stellen de diensten te leveren die u aanvraagt. Wij voorzien u graag van informatie en assistentie met uw chauffeurs;
  • Als reactie op een verzoek om informatie van een bevoegde autoriteit als we van mening zijn dat de openbaarmaking in overeenstemming is met, of meer in het algemeen vereist is op grond van, enige toepasselijke wet- en regelgeving of juridische procedure;
  • Met wetshandhavers, overheidsinstanties of andere derden, als we van mening zijn dat uw acties onverenigbaar zijn met onze gebruikersovereenkomsten, onze Servicevoorwaarden, ons beleid of om de rechten, eigendom of veiligheid van Taxi Radio Bruxellois SA of anderen te beschermen;

4.4 Gegevensbeveiliging en -bewaring

4,4,1

Wij garanderen uw informatie niet tegen oneigenlijk gebruik, onbevoegde toegang, knoeien, vernieling of beschadiging. We zullen u informatie verstrekken over een langere periode of ten minste eenmaal per jaar.

4,4,2

Het overladen van informatie via het internet is echter niet eenvoudig. Hoewel we alle nodige maatregelen nemen om uw informatie te beschermen, kunnen we de veiligheid van uw gegevens die naar de applicatie worden verzonden niet garanderen; elke overdracht is op eigen risico. Als we toegang hebben tot uw informatie, zullen we strikte veiligheidsprocedures en -waarborgen gebruiken om ongeautoriseerde toegang te voorkomen.

4.5 Recht op toegang, correctie of verzet

In overeenstemming met de wet van 8 december 1992 heeft u het recht op toegang tot, rectificatie, verzet tegen of actualisering van de persoonlijke gegevens die over u zijn verzameld, door ons een e-mail te sturen naar het volgende adres: info@taxis.be

4.6 Wijzigingen in ons privacybeleid

Alle informatie over ons privacybeleid wordt gepubliceerd op de applicatie en, in geval van toegang, per e-mail verzonden.

4.7 Contactpersoon

Alle opmerkingen, vragen of verzoeken met betrekking tot ons gebruik van uw informatie zijn welkom en moeten worden gericht aan info@taxis.be