1. Algemene voorwaarden
Laatste herzieningsdatum: 07/10/2024
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld in het Frans. Als je geen Frans verstaat, neem dan contact op met TAXIS VERTS (via cc@taxis.be) voordat je de toepassing van onze algemene voorwaarden accepteert om een vertaling of uitleg in het Engels te ontvangen. Door de toepassing van onze algemene voorwaarden te accepteren, verklaart u dat u de Franse taal begrijpt.
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld in het Frans. Als u de Franse taal niet verstaat, neem dan contact op met TAXIS VERTS (via cc@taxis.be) voordat u de toepassing van onze algemene voorwaarden accepteert om een vertaling of uitleg in het Nederlands te ontvangen. Door de toepassing van onze algemene voorwaarden te aanvaarden, verklaart u Frans te begrijpen.
1.1 Diensten
Taxi Radio Bruxellois SA is een telefooncentrale, wat betekent dat het een drager (lid) verbindt met een klant.
Taxi Radio Bruxellois is gespecialiseerd in personenvervoer en snel wegtransport van brieven en kleine pakjes.
1.2 Prijzen
Onze prijzen zijn inclusief btw.
Elke klacht over de prijs moet binnen acht dagen na factuurdatum worden ingediend. De klant is altijd verantwoordelijk voor de betaling, zelfs als hij ons heeft opgedragen de transportprijs te innen bij de ontvanger of een andere derde partij. Bovenop de prijs van het transport zijn alle kosten en onkosten van welke aard dan ook, opslag, extra wachttijd, omwegen, bijkomende extra's zoals parkeergelden, tolgelden, enz. noch voorbehouden noch uitgesloten.
1.2.1 Betaling
Onze facturen zijn contant betaalbaar en brengen van rechtswege rente op tegen de wettelijke rentevoet vermeerderd met 2%. In geval van niet-betaling na ingebrekestelling is bovendien een bedrag gelijk aan 15% van het gefactureerde bedrag verschuldigd als forfaitaire schadevergoeding met een minimum van € 50 ter dekking van commerciële schade en administratieve kosten.
Houd er rekening mee dat er geen vaste kosten zijn voor de zakelijke service. Wel brengen we 5%, 10% of 15% administratiekosten in rekening over het factuurbedrag voor al onze diensten met betrekking tot het gekozen zakelijke pakket.
1.2.1.1 Kredietkaartbetalingen
Wanneer een nieuwe creditcard wordt toegevoegd, wordt automatisch een testtransactie van EUR 1,00 uitgevoerd om de kaart te valideren. Deze transactie wordt vervolgens automatisch terugbetaald.
Voor elke geboekte en met creditcard betaalde reis autoriseren wij een bedrag gelijk aan 20% van de kosten van de reis, met een minimum van EUR 5,00. Deze autorisatie dient enerzijds om te garanderen dat er voldoende geld op de kaart staat om de reis te voltooien en anderzijds om eventuele extra kosten te dekken zoals vermeld in punt 1.2 Prijzen.
1.2.1.2 Betalingen via Apple Pay - Google Pay
Voor elke reis die met Apple Pay of Google Pay wordt geboekt, autoriseren we een bedrag dat gelijk is aan 20% van de kosten van de reis, met een minimum van EUR 5,00. Deze autorisatie dient enerzijds om ervoor te zorgen dat er voldoende geld op de kaart staat om de reis te voltooien en anderzijds om eventuele extra kosten te dekken zoals vermeld in punt 1.2 Prijzen.
1.2.1.3 Nieuwe taxiverordening
Er zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd sinds het nieuwe besluit van 21 oktober:
- Het minimumtarief voor een reis naar een bestemming is €8.
- Verzorgingskosten: van €2,40 (dag) en €4,40 (nacht) tot €2,60 (dag) en €4,60 (nacht).
- Stationtaxi's: €2,30/km in de 19 gemeenten van Brussel en daarbuiten.
- Reis geboekt via een platform (straattaxi): prijs varieert van €1,50/km tot maximaal €3,00.
- Het stand-by tarief is verhoogd van €0,50/minuut naar €0,60/minuut.
1.2.1.4 Parkeertarieven op luchthavens
Bij het ophalen of afzetten op luchthavens rekenen we parkeerkosten bovenop de prijs van de reis. Deze variëren afhankelijk van de totale wachttijd voor de chauffeur op de luchthaven.
- Luchthaven Brussel Zaventem (BRU): Onze chauffeurs parkeren bij P2, de bijgewerkte prijslijst is hier beschikbaar: https://brusselsairport.interparking.be/?parking=p2-economy
- Luchthaven Brussel Zuid Charleroi (CRL): Onze chauffeurs parkeren in de Parking Express, de laatste prijslijst is hier beschikbaar: https://www.brussels-charleroi-airport.com/fr/tarification-des-parkings
1.2.2 Speciale voorwaarden met betrekking tot de afwezigheid van de klant op het aangegeven tijdstip op het afhaaladres.
Als de klant afwezig is op het ophaaladres, hetzij op het moment dat de bestelling wordt geplaatst als de bestelling vooraf wordt geplaatst, hetzij op het moment dat de taxi aankomt op het adres als de bestelling onmiddellijk wordt geplaatst, wacht de chauffeur gratis gedurende een bepaalde tijd, afhankelijk van de locatie en de gekozen dienst (zie onderstaande tabel), tenzij anders vermeld in het contract. Als deze tijd verstreken is, mag de chauffeur vertrekken en de klant afwezig verklaren. Annuleringskosten in verband met deze afwezigheid kunnen vervolgens door Taxis Verts aan de klant worden gefactureerd, met name voor ritten die zijn betaald met een bankkaart die is geregistreerd in de mobiele applicatie van Taxis Verts. Deze kosten zijn bedoeld om de chauffeur te compenseren voor de gemaakte rit.

1.2.2.1. Annuleringen in het Brussels Gewest
Als de pick-up plaatsvindt binnen onze Brussels Activity Zone (zie onderstaande kaart en uitgezonderd Brussels National Airport [BRU]), en als de chauffeur nog onderweg is, dan worden de volgende kosten in rekening gebracht, afhankelijk van twee voorwaarden. De eerste is hoe lang de chauffeur al onderweg is naar de ophaallocatie. De tweede is de geschatte aankomsttijd van de bestuurder op de ophaallocatie (PeC). Als aan beide voorwaarden wordt voldaan, worden annuleringskosten in rekening gebracht.

Als de chauffeur al bij het ophalen is en de klant is niet op de ophaallocatie, dan kan de chauffeur de boeking annuleren na de gratis wachttijd, afhankelijk van de gekozen service. De wachttijd wordt toegevoegd aan de bovengenoemde kosten wanneer de boeking wordt geannuleerd.
1.2.2.2. Annuleringen buiten het Brussels Gewest
Als de afhaling zich buiten de Brusselse activiteitszone bevindt (zie onderstaande kaart), wordt een naderingsbijdrage aangerekend als de chauffeur ten minste drie minuten onderweg is en nog niet op de afhaallocatie is aangekomen, afhankelijk van het feit of het om een ASAP- of een voorafgeboekte rit gaat. Het bedrag van deze toeslag is een percentage van de totale naderingsheffing, die overeenkomt met de totale afstand tussen het centrum van de Brusselse activiteitszone en de ophaallocatie vermenigvuldigd met de naderingsheffing voor de dienst. Dit percentage is gebaseerd op de tijd die de bestuurder heeft afgelegd in verhouding tot de totale tijd die hij had moeten afleggen om de ophaallocatie te bereiken.
Als de chauffeur al bij het ophalen is en de klant is niet op de ophaallocatie, dan kan de chauffeur de boeking annuleren na de gratis wachttijd, afhankelijk van de gekozen service. De wachttijd wordt toegevoegd aan de bovengenoemde kosten wanneer de boeking wordt geannuleerd.
1.2.2.3. Annuleringskosten op de luchthaven van Brussel-Nationaal (BRU)
Voor annuleringen op de luchthaven Brussel-Nationaal worden aparte kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden in rekening gebracht vanaf het moment dat de chauffeur onderweg is naar de PeC:

Als deze afwezigheid wordt betwist, kan de klant contact opnemen met de klantenservice van Taxis Verts, die de ontvankelijkheid van het verzoek zal onderzoeken".
1.2.3 Speciale voorwaarden voor gegarandeerde vaste prijzen
De geschatte prijs van de reis wordt vóór de bestelling door de mobiele applicatie aangegeven in de vorm van een prijsvork. Deze schatting komt overeen met normale verkeersomstandigheden en houdt geen rekening met onvoorziene omstandigheden die de duur van de reis aanzienlijk kunnen verlengen. Ze vormt in geen geval een verbintenis van Taxis Verts.
Om deze onzekerheden te vermijden, biedt Taxis Verts u de dienst "vaste prijsgarantie" aan, waarmee u van een gegarandeerde prijs kunt genieten. De aanvaarding van het gebruik van de dienst "gegarandeerde vaste prijzen" impliceert dat u akkoord gaat met de voorgestelde prijs, waarbij Taxis Verts verantwoordelijk is voor het eventuele verschil tussen de vaste prijs en de gemeten prijs, in het kader van haar centrale reserveringsdienst.
De gegarandeerde vaste prijs kan niet worden toegepast in de volgende gevallen:
- Meer dan 2 minuten wachten tot de chauffeur je ophaalt.
- Extra wachttijd gevraagd tijdens de race.
- Wijziging van bestemming gevraagd aan de chauffeur tijdens de reis.
- Omleidingen gevraagd aan de chauffeur tijdens de reis
1.2.4 Specifieke voorwaarden voor onze taxi- en pakketcheques
Bestelformulieren met cheques worden alleen gebruikt om de chauffeur te betalen voor taxiritten en de kosten voor het vervoer van pakketten of post die bij ons zijn besteld. Ze mogen nooit worden gebruikt voor leningen en er mag geen wisselgeld op worden gegeven. Alleen het invullen van de af te schrijven bedragen is voldoende bewijs en de bon hoeft niet ondertekend te worden. Ze kunnen voor elke toonder gebruikt worden.
Het lid blijft verantwoordelijk, zelfs in geval van verlies of diefstal, voor het gebruik van de cheques die hem werden toevertrouwd. Chequeboekjes zijn contant betaalbaar bij ontvangst, ongeacht het bedrag of de frequentie. Nieuwe chequeboekjes kunnen pas worden uitgegeven na betaling van de uitstaande afschriften en wij behouden ons het recht voor om de toe te wijzen hoeveelheid te bepalen zonder daarvoor een reden op te geven. De betaalde waarborg, die geen interest opbrengt, wordt nooit toegewezen aan de betaling van borderellen, behalve in geval van annulering, wat de onmiddellijke teruggave van de overblijvende blanco formulieren impliceert.
De T.R.B. behoudt zich het recht voor om het lidmaatschap op elk moment en zonder opgave van reden te beëindigen, maar zal de waarborg of het saldo ervan terugbetalen in geval van niet-betaling. Als het lidmaatschap wordt beëindigd, verbindt het lid zich ertoe de cheques die nog in zijn bezit zijn niet te gebruiken, maar ze ook onmiddellijk aangetekend terug te sturen naar de T.R.B.. De T.R.B. heeft het recht een vergoeding aan te rekenen die overeenkomt met 2,5% van het bedrag van de afschriften, met een forfaitair minimum van €15 voor factureringskosten.
1.2.5 Specifieke voorwaarden voor het vervoer van goederen
1.2.5.0 Definitie
Goederenvervoer: elk voorwerp dat aan deze overeenkomst voldoet. Het vervoer van goederen is in tegenstelling tot het vervoer van personen waarvoor een ander type voertuig, diensten en btw nodig is.
Pakket: elk getransporteerd voorwerp, ongeacht aard, vorm of gewicht, in overeenstemming met de hierin toegestane lijst.
Klant: de klant is elke rechtspersoon of natuurlijke persoon die een bestelling bij ons plaatst.
1.2.5.1 Modaliteit
Elke zending van goederen (hierna "pakket" genoemd) die aan onze diensten wordt toevertrouwd, moet door de klant leesbaar worden geëtiketteerd en moet de volledige gegevens van de afzender en de ontvanger bevatten. Elk pakket moet afzonderlijk worden geëtiketteerd.
De inhoud van de pakketten moet door de Klant worden verpakt en beschermd, en wel zodanig dat deze gezien de aard ervan bestand is tegen normale hanterings- en transporthandelingen. De Klant aanvaardt dat de inhoud van de pakketten niet wordt gecontroleerd door onze chauffeurs bij het afhalen en niet kan worden betwist wat betreft de staat waarin het is geleverd, met uitzondering van een zichtbaar en zwaar beschadigd pakket. De klant doet afstand van het recht om schadevergoeding te eisen voor de inhoud van een beschadigd pakket.
Het is ten strengste verboden om bepaalde artikelen te vervoeren in de verpakkingen die worden genoemd in artikel 1.2.5.3 van deze voorwaarden. De klant wordt hiervan op de hoogte gesteld en is als enige verantwoordelijk voor de gevolgen van niet-naleving.
1.2.5.2 Aansprakelijkheid
De verantwoordelijkheid van Taxis Verts is beperkt tot het vinden van een bezorger of, indien nodig, het informeren van de klant binnen een redelijke termijn dat er geen bezorger kon worden gevonden. Taxis Verts kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld in geval van schade aan en/of verlies van de goederen of in geval van schade veroorzaakt door de goederen.
Wanneer een CMR-overeenkomst van toepassing is (op uitdrukkelijk verzoek van de klant), bedraagt de maximale schadevergoeding die ons bedrijf in geval van aansprakelijkheid verschuldigd is 8,33 D.T.S per kg vermist of beschadigd brutogewicht. Er is geen vergoeding verschuldigd voor eventuele schade als gevolg van onbeschikbaarheid en/of verlies van klanten en/of voor welke indirecte schade dan ook.
1.2.5.3 Goederen die niet vervoerd mogen worden
a. In geen geval mogen onze diensten worden gebruikt voor het vervoer van gevaarlijke goederen (zoals bedoeld in de regelgeving die van toepassing is op het vervoer van gevaarlijke goederen, met inbegrip van de ADR-, CMR- en IMDG-conventies) en andere goederen waarvoor een vergunning vereist is.
b. In het bijzonder is het verboden om te transporteren via onze diensten (niet-limitatieve lijst):
- Illegale producten zoals drugs, verdovende middelen en psychotrope stoffen;
- Voorwerpen, geschriften of stoffen in het algemeen waarvan de invoer, uitvoer, productie, verspreiding, gebruik, bezit, verkoop of vervoer bij wet verboden is;
- Voorwerpen die door hun vorm, aard of verpakking een gevaar kunnen vormen voor personen of die andere pakketten, de uitrusting van de bezorger of goederen (inclusief pakketten) van derden kunnen beschadigen of bevuilen;
- Chemische stoffen, explosieve, ontvlambare of radioactieve materialen, besmettelijke stoffen, vast kooldioxide (droog ijs) of andere stoffen die een gevaar kunnen vormen;
- Infectueuze stoffen, levende dieren (met uitzondering van gewonde vogels die vervoerd worden in een kartonnen doos met gaten erin), dode dieren of parasieten;
- Objecten met externe annotaties die in strijd zijn met de openbare orde of goede zeden;
- Wapens, essentiële onderdelen van wapens en munitie, imitatiewapens, messen, zwaarden, dolken enz;
- Gassen onder druk, giftige of bijtende stoffen, brandstoffen en organische peroxiden;
c.Verse producten
Verse producten kunnen alleen worden vervoerd met inachtneming van de wettelijke opslagtemperaturen voor te koelen of diepgevroren voedingsmiddelen, die gegarandeerd moeten worden, hetzij in een koelwagen, hetzij, als dat niet mogelijk is, in koelboxen, geïsoleerde zakken/tassen met ijspakken, enz.
Als er geen koelwagen beschikbaar is, wordt de Klant hiervan op de hoogte gesteld.
Als de klant de voedingsmiddelen toch door ons wil laten vervoeren, moet hij de verpakkingen voorzien van koelboxen, geïsoleerde zakken/zakken met ijspakken en het mogelijk maken om de temperatuur te allen tijde te meten.
Opslagtemperaturen :
De Afsca bepaalt dat voor de warmteketen: De minimale veilige temperatuur voor de warmteketen is minimaal 60°C.
En voor de koudeketen: de maximale veilige temperatuur voor de koudeketen is 7°C.
De Klant is als enige verantwoordelijk voor het respecteren van de warme en/of koude keten en de AFSCA regels. Taxis Verts wijst alle verantwoordelijkheid af in geval van inspectie of verslechtering van de vervoerde goederen door nalatigheid van de Klant.
d. De klant is verantwoordelijk voor alle gevolgen en alle schade geleden door Taxis Verts, de Leverancier of derden als gevolg van niet-naleving van deze Algemene Voorwaarden en de geldende regelgeving, zelfs als de klant Taxis Verts en de Leverancier op de hoogte had gesteld van de aard van de Goederen. Taxis Verts sluit elke aansprakelijkheid uit die verband houdt met de aard van de Goederen. De Aanvrager erkent uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van deze uitsluiting van aansprakelijkheid en aanvaardt deze.
1.2.5.4 Kosten in geval van annulering van de reis door de klant
a. Als de bestuurder nog niet op het ontmoetingspunt is:
In het geval van een levering "zo snel mogelijk" betaalt de klant die de reis annuleert de volgende annuleringskosten als er tussen 10 en 59 minuten zijn verstreken sinds de boeking:
- Afhalen in Brussel Brussel (19 gemeenten): annuleringskosten van € 20 incl. btw (plus wachttijd indien van toepassing).
- Voor afhalingen buiten Brussel bedragen de annuleringskosten 50% van de kosten van de reis (plus wachttijd indien van toepassing).
In het geval van een reservering na 20 minuten voor de ophaaltijd worden de volgende annuleringskosten in rekening gebracht:
- Afhalen in Brussel (19 gemeenten): annuleringskosten van € 15 incl. btw (plus wachttijd indien van toepassing).
- Voor afhalingen buiten Brussel bedragen de annuleringskosten 50% van de kosten van de reis (plus wachttijd indien van toepassing).
b. Als de chauffeur het pakket al aan boord heeft: de annuleringskosten zijn de prijs van de reis (inclusief wachttijd indien van toepassing) plus 50%.
c. Als levering op de plaats van bestemming onmogelijk is door toedoen van de klant (afwezigheid, onjuist of onbereikbaar adres enz.) en het pakket moet worden teruggebracht naar het afhaalpunt: bedragen de annuleringskosten de prijs van de reis (inclusief wachttijd indien van toepassing) plus 50%.
1.2.5.5 Follow-up van klachten
Klanten kunnen een klacht uitsluitend per e-mail indienen bij cc@taxis.be.
TaxisVerts stelt alles in het werk om zijn deadlines en verplichtingen na te komen. Het bedrijf kan echter niet aansprakelijk worden gesteld in geval van langere of niet nagekomen termijnen.
Wanneer een klant een extra betalende optie heeft besteld en de optie niet kon worden geleverd, kan de klant binnen een redelijke termijn van 5 werkdagen vanaf de datum van de rit per e-mail om terugbetaling vragen.
Als een klant een directe levering bestelt die niet binnen een redelijke tijd kan worden uitgevoerd vanwege onvoorziene omstandigheden (bv. weersomstandigheden, verkeersomstandigheden enz.).
- als de goederen niet kunnen bederven: de klant betaalt alleen het tarief voor levering op dezelfde dag.
- indien de goederen bederfelijk zijn: de goederen worden vergoed ten belope van het bedrag van de CMR-verzekering op voorwaarde dat de klant TaxisVerts op de hoogte heeft gebracht van de aard van de vervoerde producten op het moment van de reservering overeenkomstig de voorwaarden van artikel 1.2.5.1 en 1.2.5.2.
1.2.5.6 Voertuig vervuild en/of beschadigd door het vervoerde pakket
Als het voertuig om welke reden dan ook vervuild is door het pakket dat wordt vervoerd, wordt de klant een reinigingsvergoeding van minimaal € 150 (incl. btw) in rekening gebracht, plus € 50 (incl. btw) voor de tijd van de chauffeur tijdens de reinigingsduur.
1.2.5.7 Bevoegdheidsclausule
Elk geschil valt onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Brussel, Franstalige kamers.
Als de klant een bedrijf is, is alleen de rechtbank van koophandel bevoegd. Alleen het Belgisch recht is van toepassing.
1.3 Niet-contractuele aansprakelijkheid
Tenzij anders bepaald door dwingend recht, ziet elke partij af van het recht om een vordering wegens buitencontractuele aansprakelijkheid in te stellen tegen de andere partij en/of tegen haar hulppersonen (onder hulppersoon wordt verstaan elke natuurlijke of rechtspersoon die door een partij, de schuldenaar van een contractuele verplichting, is belast met de uitvoering van het geheel of een deel van die verplichting, en dit ongeacht of hij die verplichting uitvoert voor eigen rekening en in eigen naam of namens en in naam van de schuldenaar.
Dit omvat: werknemers, onderaannemers, dienstverleners, bestuurders (de jure of de facto), vertegenwoordigers, zelfstandigen, en anderen). De hulppersonen van elk van de partijen zijn derdebegunstigden van deze bepaling. Voor zover nodig, bevestigen de partijen dat artikel 18 van de wet van 3 juli 1978 van toepassing blijft op de handelingen van de werknemer.
2. Algemene reserveringsvoorwaarden
Een aanvraag voor een taxi "vooraf" houdt in dat de TRB deze aanvraag met de gegevens van de klant min of meer vóór het tijdstip van de rit registreert. Dit is geen reservering voor een geïdentificeerde taxi, maar een zoekopdracht naar een taxi met voorrang die door het bedrijf is geprogrammeerd om kort voor de geplande ophaaltijd te worden gestart.
De aanvraag van de klant wordt "opgeslagen" in onze centrale computer en ongeveer 15 minuten voor de door de klant opgegeven ophaaltijd selecteert het dispatchingsysteem een chauffeur met de gevraagde kenmerken uit de taxi's die het dichtst bij het adres van de klant zijn en stuurt hem vervolgens de eerder geregistreerde gegevens van de op te halen klant.
In bepaalde uitzonderlijke situaties, als gevolg van externe omstandigheden (stakingen, druk verkeer tijdens de spits, weersomstandigheden - regen, sneeuw, enz.), kan het moeilijk zijn om een beschikbare taxi te vinden in het gevraagde gebied op de geplande vertrektijd. Een onvoorziene complicatie kan er ook voor zorgen dat de chauffeur de ophaallocatie niet binnen de geplande tijd kan bereiken. T.R.B. kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen en a fortiori niet voor de indirecte gevolgen daarvan.
3. Vertrouwelijkheid
Wij garanderen de vertrouwelijkheid van alle informatie die u ons stuurt. In overeenstemming met de wet (zie website van het Belgisch Staatsblad) hebt u recht op inzage, wijziging en verwijdering van uw persoonlijke gegevens.
4. Vertrouwelijkheidsregels
Taxi Radio Bruxellois SA hecht veel belang aan de bescherming van de privacy van alle bezoekers die gebruik maken van haar diensten en ook aan bezoekers die toegang hebben tot haar diensten via een van haar Taxis Vertsand Collecto mobiele applicaties. Lees hieronder het privacybeleid dat uitlegt hoe we uw informatie gebruiken en beschermen. Door gebruik te maken van deze applicatie en diensten te bestellen, stemt u in met het verzamelen, gebruiken en overdragen van uw informatie zoals uiteengezet in dit beleid.
4.1 Informatie die we van u verzamelen
4.1.1
Wanneer u een account aanmaakt of wijzigt op een van onze applicaties, een taxibestelling plaatst via de applicatie, contact opneemt met de klantenservice of meer in het algemeen wanneer u met ons communiceert, kan u worden gevraagd om informatie over uzelf te verstrekken, waaronder uw naam, telefoonnummer, e-mailadres en postadres. We kunnen ook informatie verzamelen met betrekking tot uw gebruik van de applicatie en informatie over u uit e-mails of brieven die u ons stuurt.
4.1.2
Als u toegang krijgt tot de informatie en diensten van Taxis Verts via mobiele digitale middelen zoals (maar niet beperkt tot) een mobiele telefoon, tablet of andere apparaten/technologieën zoals bijvoorbeeld mobiele applicaties, zijn de gegevensverzameling en het gebruik door Taxis Verts of Collecto die in dit privacybeleid worden genoemd, ook van toepassing. We kunnen technische informatie verzamelen van je mobiele apparaat of van je gebruik van onze diensten met behulp van een mobiel apparaat, bijvoorbeeld locatiegegevens en kenmerken en besturingsgegevens van je apparaat, je operator/besturingssysteem inclusief type apparaat en verbinding, IP-adres.
Telefoonboek met contactpersonen: als u toegang tot uw contactpersonen op uw telefoon toestaat, kunt u adresgegevens uit het telefoonboek met contactpersonen op uw mobiele apparaat delen.
Tenzij u ervoor hebt gekozen om anoniem te blijven via de instellingen op uw apparaat of platform, kunnen we deze informatie automatisch verzamelen en gebruiken als u de service gebruikt via uw mobiele apparaat of apparaten.
4.2 Gebruik van uw informatie
4.2.1
Uw informatie stelt ons in staat om u toegang te geven tot de applicatie en om de door u gevraagde diensten te leveren. Het stelt ons ook in staat om contact met u op te nemen als dat nodig is over onze diensten. We zullen de informatie die we verzamelen ook gebruiken en analyseren om ons bedrijf te beheren, te ondersteunen, te verbeteren en te ontwikkelen, voor andere doeleinden (statistisch of analytisch) en om ons te helpen fraude te voorkomen. Waar nodig, nu en in de toekomst, kunt u uw voorkeuren kenbaar maken over het gebruik van uw gegevens in overeenstemming met de bepalingen van dit privacybeleid.
4.2.2
We kunnen uw gegevens gebruiken om contact met u op te nemen om uw mening te vragen over onze diensten en om u te informeren over belangrijke wijzigingen of ontwikkelingen van onze applicatie of diensten.
4.3 Communicatie van uw informatie
4.3.1
De door u verstrekte informatie wordt overgebracht naar en opgeslagen op onze servers.
4.3.2
We kunnen de informatie die we over u verzamelen delen op het moment dat we deze verzamelen of delen, onder andere op de volgende manieren:
- Met Chauffeurs om hen in staat te stellen de door u gevraagde Diensten te verlenen. We delen bijvoorbeeld uw naam en ophaal- en/of afgiftepunten met Chauffeurs;
- In antwoord op een verzoek om informatie van een bevoegde autoriteit indien wij van mening zijn dat openbaarmaking in overeenstemming is met, of meer in het algemeen vereist is door, een toepasselijke wet, voorschrift of juridische procedure;
- Met rechtshandhavingsinstanties, overheidsinstanties of andere derden, als wij van mening zijn dat jouw handelingen niet in overeenstemming zijn met onze Gebruikersovereenkomsten, Servicevoorwaarden, beleidsregels of om de rechten, eigendommen of veiligheid van Taxi Radio Bruxellois SA of anderen te beschermen;
4.4 Gegevensbeveiliging en -opslag
4.4.1
Wij nemen maatregelen om uw informatie te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang en onwettig gebruik, onopzettelijk verlies, vernietiging en beschadiging. We bewaren je informatie gedurende een redelijke periode of zoals wettelijk vereist.
4.4.2
Helaas is de overdracht van informatie via internet niet volledig veilig. Hoewel we alle redelijke maatregelen nemen om je informatie te beschermen, kunnen we de veiligheid van je gegevens die naar de applicatie worden verzonden niet garanderen; elke overdracht is op eigen risico. Zodra we je informatie hebben ontvangen, gebruiken we strikte veiligheidsprocedures en -functies om onbevoegde toegang te voorkomen.
4.5 Recht op toegang, rectificatie of bezwaar
In overeenstemming met de wet van 8 december 1992 hebt u het recht op toegang, rectificatie, betwisting of bijwerking van alle persoonlijke gegevens die over u zijn verzameld, door ons een e-mail te sturen naar het volgende adres: info@taxis.be
4.6 Wijzigingen in ons privacybeleid
Wijzigingen in ons privacybeleid worden gepubliceerd op de applicatie en, indien van toepassing, per e-mail gecommuniceerd.
4.7 Contactpersoon
Alle opmerkingen, vragen of verzoeken met betrekking tot ons gebruik van uw gegevens zijn welkom en moeten worden gericht aan info@taxis.be.