Chauffeur worden

Hoe werken wachtrijen op luchthavens?
Wanneer een chauffeur op de luchthaven een verkeerde reis maakt, komt hij automatisch in een virtuele zijwachtrij met alle chauffeurs die een verkeerde reis hebben gemaakt. Deze wachtrij heeft voorrang op de "basiswachtrij".
Bovendien ziet de bestuurder in de basisrij zijn positie niet "afnemen" als een bestuurder in de verkeerde richting terugkeert in de rij. Omgekeerd ziet de bestuurder op de verkeerde rit dat hij zich heeft aangesloten bij een zijlijn waarin hij over het algemeen de eerste is, tenzij er andere bestuurders staan te wachten na een verkeerde rit.
Waarom zijn sommige adressen niet compleet wanneer ik boodschappen ontvang?
Bij het boeken via de applicatie kan de klant een GPS-coördinaat kiezen, die niet noodzakelijkerwijs is gecodeerd in de Google Maps database. Dit heeft geen gevolgen voor de chauffeur als hij zijn navigatietoepassing activeert via de Green Taxis-toepassing.


Is de dresscode altijd hetzelfde?
Tijdens onze verschillende vergaderingen hebben we nota genomen van uw opmerkingen en suggesties. De nieuwe verordening is vereenvoudigd, maar zal strikt en rigoureus worden toegepast.
Zullen de administratieve en boekhoudkundige documenten die door Taxis Verts worden gegenereerd evolueren met het nieuwe systeem?
TaxisVerts hanteert dezelfde procedure voor het opstellen van formulieren namens leden (facturering, korting, etc.).
Ik heb het nodige voertuig en ik wil toegang tot Business cursussen, wat moet ik doen?
TaxisVerts lanceert een reeks Business trainingen om het aantal chauffeurs dat gebruik kan maken van de Business service te vergroten! Dit is goed voor de chauffeur en goed voor de klant! Als u geïnteresseerd bent, neem dan contact op met uw Technical Office om u in te schrijven voor de volgende trainingen.
Blijft de betaling van ritten via facturering en taxicontroles maandelijks?
Ja, bezorgd om het werkkapitaal van zijn partners, heeft het management van TaxisVerts gekozen voor maandelijkse betalingen.
Waarom ontvang ik via de app meldingen over het verlopen van de technische keuring en verzekering van mijn voertuig?
Je krijgt automatische meldingen omdat je voertuiginformatie niet up-to-date is. Om dit te doen, nodigen we je uit om ons een kopie/foto van je voertuigdocument per e-mail te sturen naar bt@taxis.be om verder te gaan met de update.
Kan ik de toegang tot dit platform voor vooraf reserveren verliezen?
Ja, in het geval van een verandering van voertuig dat niet is aangepast aan de subcategorieën of in het geval van een overtreding. De lijst met overtredingen wordt binnenkort bekendgemaakt.
Is een voertuig uit de Business-categorie voldoende om toegang te krijgen tot het platform voor het vooraf boeken van zakenreizen?
Nee! Zaken doen is ook en vooral een houding, een outfit, een respect voor je voertuig en je passagier.
Waarom is de prijs van boodschappen niet hetzelfde als die van de taxameter? Is het legaal?
Artikel 8 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering (met betrekking tot de subcategorieën van taxidiensten en de quota en tarieven die erop van toepassing zijn) bepaalt het volgende:
"1e- Voor taxidiensten op stations die op reservering worden verricht en voor taxidiensten op straat, met uitzondering van luxe diensten als bedoeld in artikel 9, gelden de volgende minimumtarieven:
1e: Gebruikersondersteuning is vastgesteld op 1,50 euro;
2e: De prijs per minuut is vastgesteld op 40 cent per begonnen minuut;
3e: De prijs per kilometer is vastgesteld op 1,50 euro per kilometer.
4e: De minimumprijs van de rit is vastgesteld op 8 euro;
De maximumtarieven zijn beperkt tot 200% van de tarieven waarnaar wordt verwezen in de 1e, 1e, 2e, 3e".
Platforms zoals TaxisVerts zijn daarom niet gebonden aan de taximeter, maar moeten zelf de prijzen bepalen binnen de bandbreedte die door het overheidsdecreet is vastgesteld. Het is daarom verplicht voor chauffeurs om de prijs te respecteren die op de aanvraag staat.
Is Taxis Verts van plan de leden een verslag te sturen over de ritten van zijn chauffeurs?
Leden ontvangen automatisch wekelijkse rapporten en een maandelijks rapport per auto met de details van elke race. Dit laatste rapport is in ontwikkeling en zal je binnenkort worden toegestuurd.
Wat is het platform voor vooraf reserveren?
Het platform voor vooraf reserveren is een koppeling naar de applicatie voor chauffeurs en biedt chauffeurs, die momenteel een Business-, Vans- en PMR-service aanbieden, de mogelijkheid om bepaalde races vooraf te reserveren voor de komende uren en dagen.
Gezien het beperkte aantal voertuigen dat beschikbaar is voor deze diensten, geven we er de voorkeur aan om de gelijkheid tussen bestuurders in dezelfde categorie te garanderen dankzij dit platform in plaats van de ritten handmatig toe te wijzen.
Momenteel vertegenwoordigen de races die beschikbaar zijn op het prebook platform ongeveer 3% van alle races die gecodeerd zijn op Sherlock.
Zijn er uitzonderingen bij bestelwagens en zakelijke chauffeurs waardoor sommige chauffeurs geen toegang hebben tot het platform voor vooraf reserveren?
Ja! Rijders (Business, Vans of PMR) die deel uitmaken van een stal en die niet altijd met hetzelfde voertuig rijden, hebben geen toegang om te voorkomen dat deze rijders wedstrijden vooraf reserveren die ze niet kunnen uitvoeren (een Van in Sedan-race bijvoorbeeld). Als je deel uitmaakt van een team, als je uitsluitend met een Vans PMR of Business voertuig rijdt, nodigen we je uit om contact op te nemen met het Technisch Bureau.
Kan de prijs die wordt betaald door een klantaccount (bijv. professioneel) verschillen van de prijzen die worden betaald door de bestuurder?
De prijs van de ritten wordt vastgesteld door TaxisVerts in overeenstemming met de taxiverordening. Het lid gaat akkoord met deze prijs wanneer hij een rit accepteert.
TaxisVerts neemt geen commissie over de prijs van de aldus bepaalde rit. De vergoeding die door het TaxisVerts-lid wordt betaald is de vergoeding.
Het lid wordt echter geïnformeerd dat, naast de prijs van de rit, TaxisVerts ook rekening kan houden met de klant, als vergoeding voor aanvullende diensten, de bemiddeling die TaxisVerts hem geeft (prioriteiten op wedstrijden, organisatie van evenementen, prioriteitsnummers, prioriteitsnummers, prioriteitsnummers, sms-berichten, sms-berichten, sms-berichten, personalisatie van professionele accounts, toegang tot uitgestelde betaalmiddelen, toegang tot uitgestelde betaalmiddelen, CO2-rapporten over het gebruik van de onderneming, enz.
Deze vergoedingen worden uitsluitend betaald door de klant en verminderen de prijs van de race niet die verschuldigd is aan het lid. Bovendien, wanneer de gebruiker (de passagier) kiest voor betaling in het voertuig, wordt de prijs van de rit rechtstreeks geïnd door het lid. In deze gevallen worden de hierboven vermelde managementkosten door het lid verworven!
Heb je een voertuig met een minimumstandaard nodig om een zakelijke dienst aan te bieden?
Ja! Om een Zakelijke dienst aan te bieden, moet je het juiste voertuig hebben en kwaliteitsservice bieden.
Wie heeft recht op toegang tot dit prebook platform?
Chauffeurs met een voertuig dat momenteel een "Business", "Vans" en "PMR" dienst aanbiedt. Als je als bestuurder toegang wilt krijgen tot deze categorieën en als je over het juiste voertuig beschikt, nodigen we je uit om contact op te nemen met het Technisch Bureau.