Gaat TaxisVerts de leden een rapport sturen met de ritten die de chauffeurs hebben uitgevoerd?

Leden ontvangen automatisch wekelijkse rapporten en ook een maandelijks rapport per auto met de details van elke bezorging. Aan dit laatste rapport wordt momenteel gewerkt, het zal u binnenkort worden toegezonden.

Waarom ontvang ik via de applicatie meldingen wanneer de technische keuring en verzekering van mijn voertuig verlopen?  

U ontvangt automatische meldingen omdat de informatie over uw voertuig niet up-to-date is. Stuur een kopie/foto van uw voertuigdocument per e-mail naar bt@taxis.be, zodat we ze kunnen bijwerken.

Is de dresscode altijd dezelfde?

Tijdens onze verschillende vergaderingen hebben we zorgvuldig nota genomen van uw opmerkingen en suggesties. Het nieuwe reglement is vereenvoudigd maar het zal strikt en nauwgezet worden toegepast.

Kan ik de toegang tot dit platform voor vooraf reserveren verliezen?  

Ja, in het geval van een verandering van voertuig dat niet is aangepast aan de subcategorieën of in het geval van een overtreding. De lijst met overtredingen wordt binnenkort bekendgemaakt.

Ik heb het voertuig dat ik nodig heb en ik wil toegang tot Business shopping. Hoe pak ik dat aan? 

Taxis Verts lanceert een reeks Business opleidingen om het aantal chauffeurs dat toegang heeft tot de Business service te verhogen! Dit is goed voor de chauffeur en goed voor de klant! Als u geïnteresseerd bent, neem dan contact op met uw Technisch Bureau om u in te schrijven voor de volgende opleidingen.

Is een voertuig uit de Business-categorie voldoende om toegang te krijgen tot het Business-platform voor vooraf reserveren? 

Nee! Zaken doen heeft ook en vooral te maken met houding, gedrag en respect voor je voertuig en je passagier.

Heb je een voertuig met een minimumstandaard nodig om een Business service aan te bieden?

Ja! Om een Business service aan te bieden, moet je het juiste voertuig hebben en een kwaliteitsservice bieden.

Zijn er uitzonderingen voor bestelwagens en zakelijke chauffeurs waardoor sommige chauffeurs geen toegang hebben tot het platform voor vooraf reserveren?

Ja, chauffeurs (Business, Vans of PMR) die deel uitmaken van een stal en die niet altijd met hetzelfde voertuig rijden, hebben geen toegang, om te voorkomen dat diezelfde chauffeurs ritten vooraf boeken die ze niet kunnen uitvoeren (een rit met een bestelwagen in een sedan, bijvoorbeeld). Als je deel uitmaakt van een team en uitsluitend met een PMR of Business Van rijdt, neem dan contact op met het Technisch Bureau.

Wie heeft recht op toegang tot dit prebook platform?

Chauffeurs met een voertuig dat momenteel een "Business", "Vans" en "PMR" dienst aanbiedt. Als je als chauffeur toegang wilt krijgen tot deze categorieën en je hebt het juiste voertuig, neem dan contact op met het Technisch Bureau.

Hoeveel ritten kan een chauffeur vooraf boeken op het prebooking platform?

Maximaal 3 races per dag in de komende 3 dagen.

Wat is het doel van dit platform?

Het doel is om te zorgen voor gelijkheid tussen chauffeurs in dezelfde categorie en om de best mogelijke service te bieden aan klanten die vooraf een reis hebben geboekt via een Business-, Vans- of PRM-dienst.  

Aangezien het aantal chauffeurs en voertuigen die geschikt zijn voor deze specifieke ritten vrij beperkt is, is het mogelijk dat er geen voertuig beschikbaar is wanneer het systeem de rit moet toewijzen. Dit garandeert geen punctualiteit en kan een planner dwingen om handmatig in te grijpen, wat we niet aanbevelen.

Wat is het platform voor vooraf reserveren?

Het platform voor vooraf reserveren is een koppeling naar de applicatie voor chauffeurs, waarmee chauffeurs die momenteel een Business-, Vans- en PRM-service aanbieden, bepaalde ritten vooraf kunnen reserveren voor de komende uren en dagen.  

Gezien het beperkte aantal voertuigen dat beschikbaar is voor deze diensten, geven we er de voorkeur aan om via dit platform te zorgen voor gelijkheid tussen bestuurders van dezelfde categorie in plaats van ritten handmatig toe te wijzen.  

Op dit moment vertegenwoordigen de races die beschikbaar zijn op het prebook platform ongeveer 3% van alle races die gecodeerd zijn op Sherlock.  

Hoe werken wachtrijen op luchthavens?

Wanneer een chauffeur een valse start heeft op de luchthaven, voegt hij zich automatisch bij een virtuele wachtrij met alle chauffeurs die een valse start hebben gehad. Deze wachtrij heeft voorrang op de "basiswachtrij".  

Bovendien zal de bestuurder in de basiswachtrij zijn positie niet zien "dalen" als een bestuurder in een valse race terugkeert naar de wachtrij. Aan de andere kant zal een coureur in een valse race zien dat hij is toegetreden tot een hulpwachtrij waarin hij over het algemeen de eerste is, tenzij er andere coureurs wachten na een valse race.

Waarom zijn sommige adressen onvolledig wanneer ik mijn boodschappen ontvang?

Bij de reservering via de applicatie kan de klant een GPS-coördinaat kiezen die niet noodzakelijkerwijs in de database van Google Maps is opgenomen. Dit heeft geen gevolgen voor de chauffeur als hij zijn navigatietoepassing inschakelt via de Taxis Verts-toepassing.

Waarom ontvangen chauffeurs ritten zonder bestemmingsadres?

Standaard en ongeacht de boekingsmethode (telefoon, app, webportaal, IVR en Butler) vragen we klanten om het bestemmingsadres op te geven om hen de prijs van hun reis te laten weten. Sommige klanten willen het bestemmingsadres voor een rit niet opgeven en geven dit liever alleen aan de chauffeur. In dat geval is het aan de chauffeur om de bestemming van de reis in de app in te voeren en de basisprijs van de reis door te geven zodra de reis begint.

Hoe werkt het toewijzen van races via het Sherlock-systeem?

In principe wordt rekening gehouden met de volgende parameters: afstand/geschatte afstand tot de pick-up volgens Google.

Te laat: de vertraging die de chauffeur zal hebben ten opzichte van de tijd die is aangekondigd aan de klant  

Lege tijd: de bonus die wordt toegekend aan de bestuurder die het langst zonder rit heeft gezeten  

Drop: Boete voor bestuurders die op reis zijn en binnen 5 minuten afzetten (omdat we niet weten hoeveel tijd ze nog hebben op het afgiftepunt).  

Rangorde: Bonus of boete voor de bestuurder als hij in een rangorde staat (virtuele wachtrij). Als een bestuurder bijvoorbeeld in de virtuele wachtrij voor de luchthaven staat, wordt een boete toegepast als het systeem hem in aanmerking neemt voor een rit buiten de luchthavenzone, omdat hij al bevoordeeld is voor ophalingen op de luchthaven.  

Gezien de operationele beperkingen die specifiek zijn voor bepaalde diensten (bijvoorbeeld PRM, zakelijke ritten en ritten met bestelwagens), is er een platform voor reservering vooraf opgezet. Het aantal ritten dat beschikbaar is op het reserveringsplatform is marginaal ten opzichte van het totale aantal ritten dat beschikbaar is bij Taxis Verts (PRM: ongeveer 1,5%, zakelijk ongeveer 1%, bestelwagen ongeveer 0,5%).  

Bij hoge uitzondering kunnen handmatige toewijzingen worden gedaan om te voldoen aan specifieke operationele beperkingen.

Wie heeft toegang tot het Taxis Verts platform?

Alle chauffeurs die aangesloten zijn bij een lid van Taxis Verts die voldoen aan de criteria voor de service (bijv. PRM, Van, enz.).

Waarom is het tarief niet hetzelfde als het taximetertarief? Is dit legaal?

 Artikel 8 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering (betreffende de subcategorieën van taxidiensten en de quota en tarieven die erop van toepassing zijn) bepaalt dat :  

"1 - Voor taxistandplaatsdiensten op reservering en voor straattaxidiensten, met uitzondering van de in artikel 9 genoemde luxediensten, gelden de volgende minimumtarieven:  

 1e: De kosten voor de gebruiker zijn vastgesteld op €1,50;  

 2e: De prijs per minuut is vastgesteld op 40 centimes per begonnen minuut;

 3e: De prijs per kilometer is vastgesteld op €1,50 

 4e: Het minimumtarief is vastgesteld op 8 euro;  

-  

De maximumtarieven zijn gemaximeerd op 200% van de tarieven bedoeld in lid 1, 1e, 2e, 3e.  

Platformen zoals Taxis Verts zijn dus niet gebonden aan de taxameter, maar moeten zelf de prijzen bepalen binnen de marge die door het overheidsbesluit is vastgesteld. Het is daarom verplicht voor chauffeurs om de prijs te respecteren die op de aanvraag staat.

Kan de prijs die wordt betaald door een klantaccount (bijv. een professional) verschillen van de prijzen die worden betaald door de bestuurder?

Het tarief wordt vastgesteld door Taxis Verts in overeenstemming met de taxiverordening. Het lid verbindt zich ertoe deze prijs te aanvaarden wanneer hij een rit aanvaardt.  

Taxis Verts neemt geen commissie op de prijs van de aldus vastgestelde reis. De vergoeding die het lid aan Taxis Verts betaalt, is het honorarium.  

Het lid wordt er echter van op de hoogte gebracht dat Taxis Verts naast de prijs van de rit ook bijkomende diensten, bemiddeling door Taxis Verts (voorrang bij ritten, organisatie van evenementen, voorrangsnummers, sms-berichten, personalisatie van professionele rekeningen, toegang tot uitgestelde betaalmiddelen, CO2-rapporten over het gebruik van de onderneming, enz.  

Deze kosten worden uitsluitend door de klant betaald en worden niet afgetrokken van de ritprijs die door het lid wordt betaald. Bovendien, wanneer de gebruiker (passagier) ervoor kiest om in het voertuig te betalen, wordt de ritprijs rechtstreeks geïnd door het lid. In deze gevallen vervallen de bovengenoemde beheerskosten aan het lid!

Zullen de administratieve en boekhoudkundige documenten die door Taxis Verts worden gegenereerd, veranderen met het nieuwe systeem?

Taxis Verts behoudt dezelfde procedure voor het opstellen van de borderellen voor rekening van de leden (facturatie, kortingen, enz.).

Is Taxis Verts van plan om over te schakelen op een betalingssysteem op basis van commissies in plaats van de omroepbijdrage?

Het management van Taxis Verts heeft een strategische beslissing genomen om het maandelijkse bedrag (abonnement) permanent te maken om het partnerschap met de leden te versterken.

Zal de betaling van taxitarieven per factuur en taxibonnen maandelijks blijven gebeuren?

Ja, het management van Taxis Verts maakt zich zorgen over het werkkapitaal van zijn partners en heeft gekozen voor maandelijkse betalingen.

Door op "Accepteren" te klikken, gaat u ermee akkoord dat er cookies op uw apparaat worden opgeslagen om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en ons te helpen bij onze marketinginspanningen. Zie ons privacybeleid voor meer informatie.
Uw cookievoorkeuren beheren